ashleyomtzigt.reismee.nl

Het leven als boerin

Nou, hier dan eindelijk een update vanaf de boerderij!

Ik ben lid van een organisatie, WWOOF; Willing Workers On Organic Farms.
Als je daar lid van bent krijg je een membershipboek, met boerderijen per regio, die ook bij die organisatie aangesloten zijn. In dat boek kan je dus boerderijen vinden, een verhaaltje wat voor soort werk ze hebben en waar je slaapt. Je werkt voor deze bedrijven tegen kost & inwoning.
Ik heb een boerderij in Chichester gevonden, 4,5 uur van Sydney vandaan met de trein en hier ben ik sinds 7 februari.
Chichester is echt in countryside, het dichtsbijzijnde dorpje is een half uur rijden met de auto en daar heb je nog niet eens een grote supermarkt. Als je naar een echte supermarkt wilt, moet je een uur rijden.

Mijn baas is Michael, hij is 28 jaar en zijn opa is geboren in Italië. Zijn vrouw Kora komt uit Zwitserland en wordt volgende week 27 jaar. Samen hebben ze een tweeling van een jaar oud.

Toen ik hier aankwam, waren er drie andere WWOOFers.
Alex (24) uit Frankrijk. Op mijn 4e dag ging hij alweer weg.
Yeayun (22) uit Korea. Hij is afgelopen donderdag vertrokken en om hem heb ik echt kunnen lachen.
Thomas (20) uit Nederland. Aan het begin was hij hartstikke aardig maar na een week kon ik hem wel uitspugen met zijn praatjes. Hij is afgelopen donderdag ook vertrokken.

Maandag 14 februari kwamen er twee nieuwe meiden. Amy (23) uit Engeland en Jennifer (23) uit Schotland. Zij zijn er nu nog steeds en met hun kan ik het goed vinden.

Het werk is voornamelijke groente plukken. Ze hebben hier squash, groene paprika,courgette, maïs,aubergine,sperziebonen,komkommer, cherrytomaten, roma tomaten en pink egg tomaten. Gelukkig is het niet heel zwaar werk, maar de bonen plukken is een drama. daar lijkt geen einde aan te komen. Na het plukken moet alles gewassen en gewogen worden, met uitzondering van de cherrytomaten en bonen, dat is een paar dagen later.
Ongeveer 3x per week moeten we bestellingen in orde maken, dus alles in dozen doen met het juiste gewicht en dan de naam erop schrijven.
Verder moeten we soms nieuwe groentes planten en onkruid uit de grond halen.
Ik werk 5 tot 6 uur per dag. In de ochtend 4 uurtjes en in de middag 1 of 2 uurtjes. Vanaf maandag ga ik 1 tot 2 uur per dag extra werken, zodat ik ook geld verdien. De rest van me vrije uurtjes vul ik bij de buurman in, die een huis aan het bouwen is en wat hulp wilt, waarvoor die me betaalt.

Ik weet nog niet hoe lang ik hier blijf. Ik heb nu 19 dagen gewerkt en moet minstens 88 dagen op een biologische boerderij werken om een extra visum te verdienen. Ik heb een werkvisum in Australie, en die krijg je maar 1x in je leven, tenzij je minstens 88 dagen op een gekwalificeerde organische boerderij werkt, waardoor je een extra visum kan krijgen die je tot je 31e kan gebruiken. Dat lijkt me wel wat, dan kan ik altijd nog terug naar Australie voor een langere tijd.
Ik weet niet of ik die 88 dagen hier op de boerderij ga doen, het kan op meerdere boerderijen, dus ik zie wel hoe het loopt.

Gisteren heb ik trouwens voor het eerst een slang (in het wild) gezien. Ik was bij de buurman aan het werk en we waren hout aan het uitsorteren, totdat die zei dat ik een stuk naar achteren moest. Er zat een slang tussen het hout en ik dacht dat het een schaar was, die handvaten, daar leek het wel op. Als hij het niet had gezien had ik het nog opgepakt ook waarschijnlijk...
De slang leek zo tussen het hout bruin, en een bruine slang is (één van) de meest dodelijke slangen, dus hij ging hem vermoorden. Uiteindelijk bleek het een zwarte te zijn, die zijn waarschijnlijk niet dodelijk, maar je kunt er wel ziek van worden als je gebeten wordt.
Ik ben nu wel een beetje banger geworden voor slangen, ik dacht dat ze heel groot zouden zijn dus dat je ze makkelijk kon zien, maar ze kunnen ook heel klein zijn, dus dan zie je ze niet zo makkelijk..

Ik denk dat dit alles wel is wat ik hier heb meegemaakt / te vertellen heb.
Foto's heb ik nog niet, maar zodra ik ze heb zal ik ze online zetten!

Reacties

Reacties

Anne-Marie

Nou klinkt helemaal leuk hoor!
Veel veel verschillende groente, dus lekker beetje afwisseling toch.
Nou veel plezier nog he.
groetjes van ons.

Maikel

Hey,
Spannend om te lezen allemaal. Veel plezier verder en succes met alles daar.
xx
Shannah en Maikel

Maxime

haay,
wat een verhaal zeg echt eng een wilde slang!
succes en veel plezier

x

Mirjam

He die Ashley,

Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en er zelfs aan denkt om misschien nog eens terug te gaan.
Goed teken hoor, had je in het begin ook niet gedacht.

Kim en ik zijn net terug uit Gambia.
Lekker een weekje in de zon geweest en nu weer terug in het natte koude Nederland, valt wel ff tegen hoor.

Nou vermaak je verder en kijk uit voor slangen en andere vreemde enge beesten

gr Mirjam

Demi

dan kan ik altijd nog terug naar Australie voor een langere tijd.
Voor nog langer??? Haha nee hoor Ash, maar dan ga ik wel mooi met je mee :)
xxx

carla

Hoi hoi Ash wat gaaf zeg dat je dat nog mee mag maken tussen al dat gezonds in ,te mogen werken .
H aha ik vindt het allemaal heel dapper van je dat je dat allemaal maar in je eentje doet .
En dan ook nog van die enge slangen hebben wij ook een keer meegemaakt ,maar dat was in frankrijk .
Dat was ook zo,n groene die zag je ook niet brrrrrrrrrrrrr
Nou meis succes en pas op je zelf .

gr Carla

Ashley

Jeetje, wat veel reacties in een dag! Maar hartstikke leuk allemaal en ik zal zeker goed op mezelf passen!
Jullie horen weer van me

yvonne

van wereldmeid naar countrygirl, het maakt jou niks uit. straks nog een halve bouwvakker. goed om te horen dat je het naar je zin heb daar en leuk voor ons om te lezen.
groetjes van de vijfhuizens

Eline

Heee Ashley!!!
Wat leuk om weer een verhaal van jou te lezen, was er al op aan het wachten!
het klinkt allemaal echt super leuk zeg! en je hebt lekker wat afwisseling met je werk! Haha ja da zal wel schrikken zijn geweest met de slang!!

Bij ons begint de carnaval bijna, heb er al ontzettent veel zin in! hebben weer een wagen gebouwd en hij is super mooi geworden, zal na de carnaval wel foto laten zien. Vanvond beginen we in Oud Brabant daar is het lady's night ben benieuwd! en feeste we lekker t/m dinsdag door!

Jij maakt daar ook nog een mooi feestje! en horen snel weer van je!

xxx Eline

yvonne

Ik lees net dit verhaal. Die had ik dus gemist!!! Dag doei!!XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active