ashleyomtzigt.reismee.nl

WWOOF

Ben ik weer!

Ik was, iets van twee weken geleden, met Kimberley naar de Tower. Heb ik al eerder over verteld dat we gratis kaartjes gehad hadden, omdat het de vorige keer regende toen we er waren. Nu zijn we gegaan toen het buiten donker was, en dat was toch wel mooi om dan zo over de stad heen te kunnen kijken
Daarna zijn we naar het Opera House en de Harbour Bridge gegaan om die ook eens te kunnen zien in het donker. Toen we weg liepen bij het Opera House, kwamen er twee mensen naar ons toe. Ze hadden kaartjes voor een voorstelling in het Opera House en het was nu pauze. Ze vonden het niet zo leuk als wat ze verwacht hadden, dus vroegen ze of wij de kaartjes wilden hebben. Harstikke leuk, zo'n kans krijg je maar 1 keer natuurlijk.
Op de kaartjes kijkende welke zaal en stoel we moesten hebben, zagen we dat ze 100 dollar per stuk waren, 80 euro is dat dus ongeveer!
Was nog best wel leuk. Gewoon een voorstelling met opera gezang er in. Niet helemaal mijn ding natuurlijk, maar leuk om meegemaakt te hebben!

Van de week maakte Ami, mijn huisgenootje me wakker.. Ze vroeg me of ik haar wilde helpen. Ik loop met haar mee naar de keuken en toen zag ik het. Echt niet dat ik ging helpen om die gigantische spin te vangen!
Gelukkig heeft ze hem zelf durven vangen, en stond ik gillend toe te kijken. Daarna had ze hem in het bakje laten zitten en was ze nar d'r werk gegaan. Lekker dan, heb ik zo'n grote spin in huis. Elke keer als ik er langs liep, liep ik er met een grote boog omheen.
Toen Mary thuis kwam (ander huisgenootje) liet ik haar de spin zien en zei ik dat ik niet wist wat ik er mee aan moest. Ze wilde dat beest zo snel mogelijk uit het huis hebben, dus heeft ze hem van het balkon af gegooid.
Het scheen nog een kleintje te zijn, ze kennen ze hier in Australie veel groter, en het is ook niet eens zo vreemd dat die in je huis lopen.... Nou voor mij wel!
Ik heb er een foto van gemaakt, dus die staat online!

Vorige week heb ik de huur van me appartement opgezegd, wat betekent dat ik er maandag 7 februari uit moet. Dit heb ik gedaan omdat ik hier in Sydney maar geen baan kan vinden en ik vind het te duur om te leven zonder inkomsten..
Nu heb ik van de week een WWOOF adres gevonden! Dat is een adres waar je werkt tegen kost & inwoning.
Dit is in het plaatsje Chichester, 4 à 5 uur van Sydney vandaan met de trein. Het is best afgelegen, dus ik zal waarschijnlijk niet veel op internet kunnen zitten en ik weet ook niet of ik bereik heb met me telefoon!
Maar als het kan, zal ik een berichtje plaatsen natuurlijk. Hier blijf ik voor 1 maand en als het me supergoed bevalt en het is mogelijk, blijf ik misschien wel wat langer.
Ik ben hier echt superblij mee! Maandag 7 februari vertrek ik vanuit Sydney die kant op!

Gisteren was er hier in het appartement nog een heel drama...
We hadden een nieuw stelletje, Helen uit Ierland en Tom uit Engeland. Ze hadden een eigen slaapkamer. Gisteren had ik bonen op het fornuis laten staan om ze af te laten koelen, toen ik ze 's avonds in de koelkast wilde doen waren ze verdwenen! Dit had ik tegen Mary en Ami gezegd, en bij Ami was er laatst ook al chocolade uit de koelkast verdwenen!
Die Tom en Helen hadden avond gegeten en gingen daarna naar een feest. Ze hadden alle pannen bijna gebruikt en helemaal vies gemaakt, en daar zag ik dus mijn bonen ook tussen zitten!
Iemand had al naar de huisbaas gebeld om te zeggen dat het een teringzooi was, dus die was woedend toen ze dat zag en hoorde dat er ook nog eten van mij en Ami was verdwenen.
Die Helen en Tom hadden een badkamer die ze moesten delen met nog een andere kamer. Hij had daar zijn zwemkleren op de grond laten liggen er een een troep van gemaakt.
Ze moesten van de huisbaas ondmiddelijk terug komen om alles schoon te maken. Toen gingen wij even in hun slaapkamer kijken en dat was echt een teringzooi. Ze waren er 3 dagen geleden in gegaan maar alles lag helemaal over de grond verspreid en alle borden die wij misten lagen in hun kamer.
Toen hebben ze uiteindelijk na heel veel ruzie en geschreeuw alles opgeruimd en moesten ze vertrekken. Voordat ze de deur uitgingen vroeg ik nog even waar ze me bonen hadden gelaten en werden ze helemaal boos. Uiteindelijk begonnen ze over de politie en een heel gedoe... Maar gelukkig, ze zijn gisterennacht dus rond 2 uur vertrokken. Ik ben heel benieuwd waar ze heen gegaan zijn, zo laat nog...

Ik denk dat dit het wel weer was....

Reacties

Reacties

yvonne

He ASHLEY, Je kookt gewoon te lekker!! Haha. Met Demi gaat het weer wat beter gelukkig. Wat het nou is weten we nog niet. Kijk je wel uit voor die vieze spinnen. Gadver!!! Leukhoor dat je weer verder gaat en een boerinnetje gaat worden. Gisteren maar een borrel op de trouwdag van je ouders genomen!! Ik ga nu snel je fotö's bekijken. Dikke kus!!! Xxx

Mirjam

He Countrygirl.

Gefeliciteerd met je nieuwe job. Leuk voor je We hopen dat je het helemaal naar het zinnetje krijgt daar, zonder heeeeeeeeeeeeele grote spinnen.

Spreek je snel weer

xxx Jan, Mirjam en Kim

Mirjam

Net nog ff je foto's zitten kijken, gadver wat een gore spin !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik zie dat je in Mirazozo bent geweest, hoe vond je dat ???.
In Aalsmeer heeft zoiets ook gestaan, ben er toen met mijn werk geweest. Vond het erg gaaf

Ashley

Ik heb gisteren ook wel een borrel gedronken op hun trouwdag! Ben ik niet vergeten natuurlijk haha.

Echt, ik had nog nooit van dat Mirazozo gehoord! Is dat iets speciaals?
Maar het was inderdaad best mooi

je moedertje

ja jammer dat Jessica er niet was die pakt die spin gewoon op hoor Ash!!.

Wat moet ik me voorstellen van `mirazozo`loop je dan gewoon door gekleurde kamers heen?

Ashley

Nou, zelfs die spin had Jes niet gepakt hoor..
Jaa zoiets, ik snapte het nut er ook niet echt van. Maar was wel iets met kleuren inderdaad

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active