ashleyomtzigt.reismee.nl

Franz Josef

Hier een klein berichtje hoe het hier nu gaat..

Gisterenochtend vroeg met de TranzAlpine train van Christchurch naar Greymouth gegaan. Het was een mooie rit, maar ik had er toch wel wat meer van verwacht, na de verhalen er over.
In Greymouth een half uurtje op me bus gewacht, en daarna naar Franz Josef gereden! Het hostel is erg goed. In de avond met ik met een meisje uit Florida en een jongen uit Engeland een stukje gaan lopen in het bos. Daar zag je Glow Worms, die geven licht als het donker is. Was wel erg mooi om te zien! Ik heb geprobeerd er foto's van te maken, maar dat wilde niet echt lukken.. Ik zal er eentje bij doen!
Vandaag was de grote dag. Eindelijk 18 en de grote wandeltocht in de glaciers. Het was echt super! Heel mooi om te zien en te doen, maar toch ook wel een beetje zwaar en eng. Voordat we begonnen werd dde groep in 6 groepen gedeeld. Als je bij groep 1 of 2 wilde moest je ergens staan, groep 3 en 4 moesten ergens en groep 5 en 6. Groep 1 was voor de meest fanatieke mensen en groep 6 voor de minste, dus wilde ik maar bij groep 5 gaan. Maar toen ben ik dus bij de verkeerde groep gaan staan, en onderweg kwam ik er achter dat ik bij de fanatiekelingen zat! Maar gelukkig viel het wel mee.. We deden wel wat meer moeilijke dingen dan de andere groepen, en dat was te merken ook! Een hele stijle gletsjer opklimmen bijvoorbeeld, en dn heb je mij, met mijn hooftevrees.. Maar ik ben er heel vanaf gekomen en ben super blij dat ik dit gedaan heb! Het kostte wat geld, maar ik heb er heel wat voor terug gekregen!
Morgenochtend om 8 uur komt de bus me ophalen. Dan ga ik naar Wanaka. Het is een rit van 6,5 uur, dus genoeg tijd om even lekker te slapen!

Nou, dit was het wel weer even!



O foto's toevoegen lukt hier niet op de computer.. Zal het nog eens proberen straks, maar anders komt 't vanzelf!

Reacties

Reacties

je vadertje

Leuk dat je het zo naar je zin hebt en toch nog weer een paar nederlanders tegenkomt,ze zitten ook overal.
Maar dat is niks voor jou dat je bij de verkeerde groep gaat staan hahahaha.
Maar nog heel veel plezier en hou ons allemaal op de hoogte.
xjes

Ashley

Hahaha inderdaad niks voor mij! Natuurlijk houd ik jullie op de hoogte xxx

Sue @ Queenstown

Hi Asley,

Bij toeval ben ik op je weblog gestuiterd en ik kon geen andere manier vinden om te reageren. Dan maar zo ;)

Ik las dat je in Chrischurch op school zit. Als je in Queenstown had gezeten dan was je niet de enige Nederlander geweest (of ik daar natuurlijk)

En ook las ik dat je naar Queenstown komt. Zin om te meeten?

Cheers Sue uit Queenstown

Marja

Hallo Ashley,
Wat super hoe je je daar staande weet te houden. Je 18e verjaardag op een speciale manier gevierd!! Jezelf overwonnen door met de meest fanatieke groep over de gletsjer te gaan, ik ben jaloers op je. Als nog van harte gefeliciteerd.
Groeten uit de Vrouwenakker.

Ashley

Hey Sue!
Wat leuk dat je me zo een berichtje stuurt! Ik ben nu in de bus naar Milford Sound, vanuit Queenstown. Vanavond rond een uurtje of 8 ben ik weer terug in Queenstown en morgenochtend ga ik weer vroeg weg.
Maar ik kom vrijdagavond weer terug in Queenstown en ga dan zondagochtend weer weg. Dus ik heb wel tijd, zou het ook wel leuk vinden!
Ik weet niet of ik nog op me mail kom, maar anders kan je me een berichtje sturen naar me nieuw zeelandse nummer als je wilt!
0210555492

Ashley

Hey Marja!
Bedankt!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active