ashleyomtzigt.reismee.nl

'vakantie' geboekt!

Het is al bijna 3 weken geleden dat ik voor het laatst wat geplaatst heb! Maar alles gaat hier nog goed en heb het erg naar me zin.
Eerst had ik alleen in de ochtend les op school, maar sinds vorige week maandag ook in de middag. Dat betekent dus dat ik van 09.00 tot 12.00u les heb en van 1.15 tot 3.15, dus dat valt reuze mee! Vorige week heb ik ook een test gemaakt, die ik op me eerste dag ook had gemaakt, en ik heb me Engels heel erg verbeterd! Ik ben nu naar het hoogste niveau gegaan, heb ik ook weer wat uitdaging!

Laatst was er weer een groot concert in het Hagley Park. Een Coca Cola Christmas Concert. Het blijft toch wel raar dat het hier zomer is met kerst. Staat er een hele grote kerstboom in het park, terwijl de zon schijnt..

Afgelopen weekend was er een Santa Parade in het centrum. Hier waren heel veel karren mooi gemaakt. De meeste karren waren van winkels, om reclame te maken. Er waren ook karren van landen. Er was ook een Nederlandse kar bij, heb ik een foto van gemaak...

Verder..... Norris (de jappanner) is afgelopen zondag uit de homestay gegaan. Hij gaat met de fiets door Nieuw-Zeeland reizen. We hebben een nieuwe student in huis, Dominic. Hij is 21 jaar en komt uit Zwitserland. Ik vind hem een beetje op een geit lijken met zijn sikje. Van hem heb ik ook een foto erbij gezet, net zoals van Geng (de smakker uit Thailand).

Nu maar even wat over het onderwerp van de titel...
Vanmiddag heb ik een 'reis' geboekt voor het Zuidereiland. Ik ga maandagochtend met de TranzAlpine Train naar Greymouth. Het schijnt een hele mooie rit te zijn. Daarvandaan ga ik naar Franz Joseph waar ik 2 nachten blijf. Daar heb ik ook een trip geboekt naar de Glaciers, deze duurt 8 uur, waarvan ik er 6 aan het lopen ben (hoe sportief!!), ben benieuwd of ik het vol houd...
Daarna ga ik naar Wanaka, waar ik een nacht blijf. Vanuit Wanaka ga ik naar Queenstown voor 2 nachten. Ik heb een trip vanuit Queenstown geboekt naar Milford Sound. Dit is op een boot en schijnt heel mooi te zijn. Het is niet op de oceaan, dus het water is niet wild, nu maar hopen dat ik niet zeeziek word... Daarna ga ik naar Dunedin voor een nacht. Van Dunedin ga ik weer terug naar Queenstown voor twee nachten en als laatste heb ik een dag bij Lake Tekapo. Dit zijn een beetje de mooiste / bekendste plekken van het Zuidereiland van NZ, dus ik ben heel benieuwd!
In totaal ben ik 9 dagen weg. Ik vertrek zaterdagochtend 11 december en kom zondagavond 19 december weer terug.

Verder heb ik niet heel veel nieuws meer ...
Oja, over de post.. Het heeft geen nut om nog wat naar me te sturen. Het duurt vanaf Nederland behoorlijk lang voor het hier aan komt en de school is vanaf 24 december dicht (daar komt me post aan). Dus dat zou beteken dat ze het zouden ontvangen als ik in Australie zit!

Er komt na mijn 'vakantie' wel weer een nieuw berichtje over hoe het was en alles!

Reacties

Reacties

Mirjam

He die Ash,

Niks mis mee hoor in je bikini onder de kerstboom, want hier is het alleen maar glibberen, glijden en koud !!!!! Uitkijken geblazen dus.
Maarre leuk een kwakelse kermis optocht in NZ. Gedragen ze zich daar net zo als hier ???!!!

En 6 uur !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! lopen jij bent gek haha

Ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt, zal er in iedergeval een biertje op nemen.

Fijne vakantie en spreek je snel

x Mirjam

je moedertje

Hi,

Ja ja ja ga je toch in de voetsporen van je moeder treden hahaha. Straks als je terug bent kunnen we lekker samen gaan lopen. Misschien wel een tripje naar Nepal of zo !!!
Een lekker druk programma maar lijkt me wel erg leuk allemaal.

ben benieuwd... HEEL VEEL PLEZIER en doe voorzichtig

xxxxxx je moedertje

Ashley

Jaa ik lijk inderdaad wel gek dat ik dat ga doen. Ik kon er ook voor kiezen om 4 uur te lopen, maar iedereen die ik gesproken heb zegt dat als ik de tijd heb de grote tocht moet doen, ben benieuwd dus!

je vadertje

Pet je af voor zo een looptocht, wat dat aangaat lijk je niet op je vader, die gaat voor een lekkere luie strandstoel met de vakantie, maar helemaal geweldig dat je het gaat doen.
Leuke foto's heb je geplaatst , bokt hij nog die sik?

XXXXXX

Ashley

Nou, ik vind het ook heel wat hoor, maar dankjewel!
Haha, nou het lijkt er wel op, dat die bokt! Echt een sukkel..

Sonja

Klinkt helemaal leuk! Lijkt mij ook wel heel vreemd om hartje zomer kerst te vieren, maar hier is het in ieder geval ook niets, alleen maar kou!
Heel veel plezier op je vakantie, wij werken hier nog wel even door.....
Alvast een hele prettige verjaardag gewenst en wij nemen er hier in ieder geval een borrel op!
Gr Fam Pieterse

Ellen

Hoi Ashley,
Leuk om je reisverhalen te lezen. Je hebt al aardig wat meegemaakt. We willen je alvast een hele fijne verjaardag wensen en een hele fijne reis, neem maar flink wat pleisters mee voor de blaren die vast gaat op"lopen". Heel veel plezier en geniet ervan.
groetjes Paul Ellen Niels Sjoerd

Ashley

Heel erg bedankt!

En de blarenpleisters liggen al klaar!

Maikel

ik heb even een rss-feed ingesteld. Leuk dat je het zo bijhoud hoe het gaat daar. (met die geiten, jappen en smakkers. :P)
Veel plezier op vakantie en alvast gefeliciteerd voor zondag!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active