ashleyomtzigt.reismee.nl

26 oktober

Heeey!
Ik ben nu twee weken van huis af, maar mis het wel hoor!
Gelukkig heb ik het erg naar me zin hier! Had eerst wat problemen met het gastgezin, maar dit zal ook te maken gehad hebben dat ik gewoon moest wennen. Heb op school gepraat en ook met me gastouders. Ik heb er vooor gekozen om gewoon in dit gastgezin te blijven.

Gelukkig heb ik me bagage weer, maar ik ben er wel achter gekomen dat er het een en ander mist uit mijn backpack. Een echt leuke start is dat natuurlijk niet!

Er is hier in Christchurch een grote aardbeving geweest in september. Gisteren was ik met Maureen, me gastmoeder, een stuk gaan rijden en heeft ze me het een en ander laten zien. Ze schrok er zelf van hoeveel gebouwen er eigenlijk zijn neergestort door de aardbeving.
Er zijn veel lege plekken, ik dacht hier niet bij na, maar daar stonden eerst kantoren en dingen. Ook zijn er veel wegen afgesloten, ik dacht vanwege werkzaamheden, maar het is vanwege instortingsgevaar wat is ontstaan door de aardbeving.
Ook zijn er hier nog steeds naschokken. Vorige week woensdag hadden we er een van 5.1 op de schaal van richter. Ik zat toen op school. Gelukkig was er niks gebeurd, maar toen ik thuis kwam waren er wel een paar dingen in me kamer omgevallen.
Zondag was ik in de Countdown, een grote supermarkt, toen er weer een grote naschok was met een sterkte van 4.8 op de schaal van richter.
Ook zijn er veel kleine naschokken, gelukkig stellen deze niet zo veel voor, maar het blijft apart!

De school is niet groot. Er zitten 60 a 70 leerlingen op. Ik zit in een klas met 11 personen en het is erg gezellig. Ik heb alleen lessen in de ochtend, van 9 tot 12 uur. Over 5 weken heb ik ook lessen in de middag, dan heb ik eerst van 12 tot kwart over 1 een grote pauze en dan nog 2 uurtjes les met een kleine pauze erbij. Het valt dus reuze mee allemaal!

Ook ben ik er nog even achteraan gegaan hoe duur het is om een enkel ticket te kopen van Australie naar Nederland. Dit is tussen de 1000 en 1500 euro, dus ik ga denk gewoon me eigen ticket gebruiken! Die is geldig tot 11 oktober, dus voor die tijd ben ik dus terug!
Als het me in Australie niet bevalt ben ik misschien in februari al terug, daar ben ik gelukkig erg vrij in!

Verder kan ik niet veel meer bedenken.. Ik houd jullie op de hoogte!

Foto's komen zo snel mogelijk, moet eerst een USB stick kopen, maar die is steeds uitverkocht!

Reacties

Reacties

je moedertje

wat een verstandige woorden

Ashley

Ik heb niet anders..

Hans,Renate,Sabine,Maxime

hoi Ashley
leuk om te horen hoe het met je gaat en hoe alles daar is. je beleeft vast meer dan wij hier!
geniet er van en steek er een hoop van op en we horen het wel als we in het engels moeten gaan schrijven.
Groetjes
maxime

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active