ashleyomtzigt.reismee.nl

1,5 week later..

Heeey .

Vorige week maandag ben ik via Londen naar Singapore gegaan om daar een dag te zijn. We waren met een groep van 10 personen, allemaal hartstikke aardig. Aangekomen in Singapore bleek dat me rugzak niet op de bagageband lag. Bij nog 6 anderen was dit ook zo dus hebben we een report laten maken en zou onze bagage, wanneer die gevonden was, zo snel mogelijk naar de eindbestemming (Nieuw-Zeeland voor mij) gestuurd worden. Had 100 dollar gekregen om de nodige dingen te kopen in Singapore.
's Avonds zijn we met zijn allen naar een pub gegaan en hebben een biertje gedronken op onze reis. De volgende dag werden we om 1 uur opgehaald voor een sightseeing door de stad. Ik had er meer van verwacht, maar dat is ook niet zo vreemd als je naar een bloementuin gaat.. Het was wel hartstikke gezellig.
In de avond weer naar het vliegveld gegaan om door te reizen naar Sydney. Daar nog even naar me bagage geinformeerd maar ze hadden nog niks. Voor we het vlietuig in gingen zei ik nog; als ik maar niet naast een dikke vent zit die alle ruimte in beslag neemt. Dit was dus wel zo, en hij stonk nog naar zweet ook! IWe hebben 10 minuten heftige turbelentie gehad. Bij de bagagecontrole in Sydney had ik die donkere man met die tulband op zijn hoofd, die je ook wel eens bij Border Security ziet. Ik had natuurlijk weer wat in me tas zitten wat niet mocht..
In Sydney aangekomen moest ik alleen verder reizen naar Christchurch. Ik heb aan het eerste beste mannetje die ik tegen kwam gevraagd waar ik heen moest, dus de overstap is zonder problemen gegaan.

Eenmaal in Christchurch aangekomen weer een report van me bagage laten maken. De bestemming was nog onbekend maar ze zouden er achteraan gaan. Na een week heb ik dan afgelopen maandag mijn bagage terug gekregen. Het heeft volgens het vliegveld te lang geduurd, maar daar heb ik natuurlijk niks aan.

De mensen van het gastgezin zijn aardig en de school bevalt me zeker. Was er afgelopen vrijdag al even zodat ik wist waar ik maandag moest zijn. Werd gelijk goed opgevangen en kon alles kwijt wat ik wilde. Kreeg van de manager zijn mobiele + prive nummer voor als er problemen zouden zijn in het weekend.
Heb maandag me introductie gehad. Heel veel Jappanners. Ik heb nu 3 lesdagen achter de rug. Het is niet te vergelijken met Nederland en hartstikke leuk. Zit in een klas met 9 personen en allemaal erg aardig.Er is geen Nederlander die nu op deze school zit, dat is wel jammer.

Verder is er nog niet veel bijzonders gebeurd. Ben een aantal keer de stad in gegaan.

Reacties

Reacties

je moedertje

wat leuk om op deze manier iedereen op de hoogte te houden. Als jij het makkelijk vind dan moet je deze site op de hyves zetten. maar je kan natuurlijk ook je verhaal op de hyves kwijt.
Kies maar uit wat voor jou het makkelijkste werkt..

Ashley

ik ga het via deze site doen. x

yvonne

Helemaal leuk dit!!
Ik ga iedere dag kijken of er wat op staat.
Trouwens het blijft hier k....weer!!!!

Anne-Marie

Ja, leuk hoor om je zo een beetje te kunnen volgen.
Als je tenminste tijd hebt om te schrijven.
groetjes Anne-Marie

Marja

Stoer hoor dat je, je zo door de eerste problemen hebt heen geslagen eindelijk je eigen spullen voelt vast goed. Leuk om op deze manier een beetje te zien hoe het met je gaat. Veel plezier.

Groeten uit de Vrouwenakker.

Lianne

Bedankt Ashley, voor je mailtje terug. Dit is ook een handige manier om te communiceren/ te lezen hoe het met je gaat.
Ben benieuwd naar foto's!
Tot de volgende keer en hou je taai!

yvonne

Je maakt wel wat mee daar! Blij te lezen dat het allemaal wat lekkerder gaat. Ik werd nog gebeld door je mobiel bleek het je lieve zuster te zijn. En ik maar denken wat leuk Ashley belt haha. Nou groetjes en een dikke kus. Xxx

yvonne

Hier een bericht van mij! Je zus is nu bij me en we hebben wraps gegeten. De herfstvakantie zit er weer op dus maandag gaan ze hier weer naar school. De zaken gaan goed voor Jessica want ze heeft nieuwe uggs en een nieuwe jas! Dus die is weer helemaal blij! Een dikke kus van ons allemaal. Xxx

Ashley

Gezellig! Was ze niet een beetje vervelend?
Dat meen je niet! Ze wordt veesl te veel verwend! En dan kan ze mijn uggs ook nog eens dragen..
Me moeder heeft zeker ook nieuwe uggs? Want als die gaat winkelen moet ze zelf natuurlijk ook wat nieuws hebben! Zal me niet verbazen ..

moeder

lang niet zoveel als jij hoor.....

yvonne

Ik heb je moeder gisteren maar meegenomen naar de voetbal want ze loopt toch een beetje met haar ziel onder haar arm nou jij zover weg bent.{haha}
Kdo had klop gekregen met 0-3 maar ze was tenminsten weer even van de straat!!
EN JA ZE HEEFT WEER NIEUWE LAARSEN!!! geen UGGS maar wel hele leuke!!
Zo zie je ik hou je familie maar een beetje bezig.
Binnenkort ga ik me maar even over je vader ontfermen
Met Stef komt het allemaal wel goed alleen was hij gezakt voor zijn theorie examen.Er was een oud vrouwtje wat niet op wou schieten of zoiets.
Hij baalde als een stekker zag ik op hyves.
Nou ik ga je weer groeten.
xxx Yvonne

Sabine

Hee Ash!
Leuk om te lezen dat het goed met je gaat en dat het leuk is! Ik blijf je volgen op deze site, weet ik ook wat mijn nicht allemaal doet aan de andere kant van de wereld!!

Groetjes
Sabine

charles je vadertje

voor het eerst hier, maar laten wij het maar op de manier houden zoals wij gewend zijn, niet iedereen hoeft te lezen waar wij allemaal over kletsen (knipoog) hahahaha
Ik had je ook voor facebook gevraagd, maar daar snap ik de balle van dus dat gaat hem niet worden.
Dikke kus en knuf
xjes

Ashley

Nou mam, ik koop niet zo veel hoor...

Nou Yvonne, ik ben blij om te horen dat je d'r mee de straat op neemt! Ik snap dat ze erg verdrietig is en het liefst het eerste beste vliegtuig hier naartoe neemt! Papa was ook weer blij dat KDO verloren had zeker?
Stef sms'te inderdaad dat die was gezakt, echt kut! Maar hij kan best rijden zonder papiertje, als die maar niet aangehouden wordt..

Heeey Sabine!
Leuk dat je me volgt, er komt binnenkort vast weer een update!

Hahah jaa pap , wij zullen op onze eigen manier communiceren (knipoog) . Ach , dat facebook snap ik ook niet zo veel van hoor, dus maak je geen zorgen!

je moedertje

Ja zo zie je maar weer dat ik een stel leuke vriendinnen heb he, ze houden mij wel goed in de gaten en ben daar ook erg blij mee.

yvonne

??????????????? Ashley!! Zo dit is een zin voor je Japanse vrienden! Haha!

yvonne

???????????????

yvonne

Jammer hij doet niet wat ik wil! Ik ga het anders proberen. Tot zo!

yvonne

??????????
SURU ASHUREI NI SUTEKINA!
ZO laat dat je Japanse vrienden maar eens lezen! Xxx

yvonne

De vraagtekens waren dus Japans! Maar dat doet die niet. Dus dan maar Japans in gewoon schrift! Pff wat een moeite doe ik weer voor je

Ashley

Ik weet niet of ik ze dat wel moet laten lezen...
Wat is de vertaling?

yvonne

Het is leuk! Je kan het ze echt laten lezen.

Ashley

Oke, ik zal het morgen proberen... Denk ik

Ashley

Yvonne, ik moet terug schrijven:
I'm already beautiful

Het betekent volgens hun dat jij mij mooi maakt ...

yvonne

Neeee ik maak je niet mooi want dat ben je al! Het betekende dat ze lief voor je moeten zijn! Dat had ik laten vertalen. Haha. Groetjes xxx

Paola

Hey Ashley, goed om te lezen dat je het nu naar je zin hebt. Ik blijf zo af en toe volgen wat je beleeft en zal ook tegen Saar zeggen dat ze je hier kan volgen en evt. reageren. Veel succes en ik vind je superstoer!!

Ashley

Yvonne: Hahah nou dat is dan niet helemaal goed vertaald! Of er zijn er hier 2 die niet kunnen lezen

Paola: Leuk dat je een berichtje achterlaat! Dankjewel!

yvonne

He ash,
Nou gisteren gezellig met je moeder ouderwets in de kroeg gehangen.
Veel te laat geworden natuurlijk!!
Maar het was wel erg gezellig.
Jessica komt vanavond slapen en we hebben feest van Rene en Bianca dus het zal wel weer te laat worden!!
Lekker dat je je draai gevonden hebt en als je je verveelt kan je altijd even een berichtje sturen.
En die tijdstippen dat jij online bent dan ben ik er ook vaak nog op!!
Dikke kus xxx

Ashley

Heeeeey!
O jeetje, ouderwets in de kroeg gehangen.. Dat kan zeker niet vroeg geworden zijn!
Hoe was het feest van Rene en Bianca? Nog een beetje op tijd thuis gekomen? Denk het niet...

Groetjes!

yvonne

He Ashley, feestje van Rene en Bianca was erg gezellig! Ik heb je vader zien FIETSEN en dat is op zich al een feest. HIJ is net zo slecht met ffietsen als Feyenoord met voetballen! Ga ik ook eens op dr fiets en kom ik zeiknat van de regen thuis om vervolgens door DEMI en JESSICA uitgelachen te worden. Het was ook hilarisch want mijn mascara zat op mijn enkels haha. Maar wel een hele leuke avond gehad. Dikke kus XXX

je moedertje

ja en als je ietsje later naar huis gaat dan is het gewoon droog.... Fietste Charles op de heenweg ook zo langzaam??

Ashley

Hahaahah!

Oh mam, jebedoelt zeker dat jij ietsje later naar huis was gegaan! Verbaast me niets..

opa Vlasman

Dag Ashley
Vanwegen je verjaardag wilde ik je feliciteren met je verjaardag Ook bedankt voor je kaart die je mij hebt gestuurd weet verder niet zoveel te schijven omdat het hier kwakkelweer is en ik zoveel mogelijk in huis blijf want als ik val en een been breek is het nog niet heel

Anne-Marie

Hoi Ashley,
Ik weet niet of je onze kaart dan nog krijgt heb hem 2 dec op de bus gedaan.
Maar leuk jo om die reis te maken denk, ben benieuwd naar je verhaal.
In iedergeval heel veel plezier en toch een leuke verjaardag zo onderweg toch, alvast gefeliciteerd van ons.
groetjes Anne-Marie

Ashley

Heey opa!
Dankuwel! Maakt niet uit, ik schrijf de kaarten wel, haha! Blijf inderdaad maar lekker binnen, want we moeten geen gebroken benen hebben!

Heey Anne-Marie!
Wat leuk dat je een kaart op de bus hebt gedaan! Ik hoop maar dat die nog op tijd aan komt!
Maar hartstikke bedankt!

ashley

Hoi, Ashley

Alvast van HARTE GEFELICITEERD met je verjaardag!!!!!!!!!!!!!!18 YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heel leuk om je te volgen op de site wat je allemaal beleefd. Een heel avontuur en nu lekker genieten van je trektocht. Veel succes en wandel ze, zal zeker heel
gaaf zijn.

Groetjes Marjon

yvonne

He kanjer! Ik hoop dat je een hele leuke verjaardag hebt zondag! Dikke kus xxx

Ashley

Heel erg bedankt!

Lianne

Hey Ashley!
Van harte gefelicitaart met je verjaardag!!!
Een hele gezellige dag vandaag en wat spannend straks om erop uit te trekken!
Groetjes vanuit Mijdrecht van Anton, Lianne, Maikel, Shannah, Dennis en Suzanne

Ashley

Heel erg bedankt!

Paola

Gefeliciteerd met je 18e verjaardag! Veel plezier vandaag en succes in Australië bikkel!!
Groeten van Paola

Hee Ashley!
Gefeliciteerd met je verjaardag! maak er een leuke dag van en nog heel veel plezier in Australië.
Groetjes Sarah

Ashley

Dankjewel! xx

Opa Vlasman

Hy Ashley
Hier is opa dan weer met een letter we hebben dit jaar een
witten kerst maar het mag van mij wel warm water gaan regenen want het is me veel te glad Ik wil je een vrolijk kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar wensen
Groeten van Opa

Ashley

Heey opa!
Dat snap ik, dat het toch wel wat glad is! Voorzichtig aan doen en geen benen breken!
Heel erg bedankt, en voor u hetzelfde!

Lianne

Hoi Ashley,
Hopelijk heb je een leuke kerst gehad en ik wens je een bijzonder mooi 2011.
Groetjes van Lianne

Ashley

Heel erg bedankt! Voor jullie ook een goede jaarwisseling!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active