ashleyomtzigt.reismee.nl

Bali

Een week geleden dat ik een bericht geplaatst heb. Ik ben van Banyuwangi met de ferry naar Bali gegaan op zaterdagochtend. Toen had ik een bus naar Denpansar, maar in plaats van dat we daar afgezet werden moest iedereen in Mengwi de bus uit.
Daar vandaan moesten we met een taxi maar naar onze eindbestemming. Ik was de enige van de hele groep die het plan had om naar Sanur te gaan, maar heb uiteindelijke nog (een achteraf schijtirritante) Koreaan zo ver gekregen om ook naar Sanur te gaan zodat we de kosten konden delen.

In Sanur kwam ik 's avonds pas aan. De volgende ochtend kwam ik in gesprek met een Duits meisje en zij zei dat ze naar de Tanah Lot wilde. Ik wilde hier ook graag heen dus stelde voor om samen te gaan zodat we de kosten van de auto konden delen. Dit vond ze een goed idee. Later sprak ik nog een Nederlands meisje die ook mee wilde en het Duitse meisje had ook nog twee mensen gevonden die mee wilden dus uiteindelijk hebben we de kosten voor een auto+chauffeur met zijn vijven kunnen delen.
We zijn eerst naar de Tanah Lot gegaan en daarna naar Uluwatu waar zonsondergang te zien was en wilde apen rond liepen. Zonsondergang vond ik niet zo bijzonder want dat heb ik al vaak genoeg gezien, maar het was wel een hele gezellige dag!

Op maandag ben ik van Sanur naar Ubud gegaan. Hier ben ik tot vanmorgen (zaterdag) gebleven. Ik heb een tour gedaan naar de grootste tempel van Bali en het uitzicht van de Batur vulkaan en meer gezien. Ook ben ik naar de Holy Spring tempel geweest. Ik dacht dat dit weer een kleine tempel was om de tour een beetje op te vullen dus verwachte er niet zo veel van. Aangekomen bij die tempel was er een groot bad waar allemaal mensen in stonden om zich te wassen in het water en te bidden. Was wel een grappig gezicht om te zien, maar ik voelde me wel net zo een apenkijker.
Met een andere tour ben ik naar de Ulun Danu tempel gegaan waar ik heel graag heen wilde. Ik was de enige die hier heen ging dus moest voor twee personen betalen maar ben wel blij dat ik dit gedaan heb.
Verder heb ik in Ubud leuke mensen leren kennen, gezellig met ze uit eten geweest, naar het 'monkey forest' geweest en door de stad gelopen.

Nu ben ik dus in Seminyak. Vanmiddag heb ik maar een filmpje gekeken omdat ik geen zin had om iets te doen.
Ik ga hier dinsdag- op woensdagnacht weg naar het vliegveld, want woensdagochtend vertrekt me vlucht al vroeg naar Kuala Lumpur.

De foto's van Java staan nu online op deze weblog. De foto's van Bali zullen er dinsdag waarschijnlijk ook op staan.

Nog veel plezier op Polderfeest!

Reacties

Reacties

Fleur

Klinkt weer gaaf Ashley!

parker

Hey ashley, klinkt goed wat je schrijft! Veel plezier nog en tot over?? Weken... gr parker

Ashley

Over twee weken ben ik weer thuis.... Maar vannacht eerst maar Maleisië vliegen om daar nog een paar dagen door te brengen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active