ashleyomtzigt.reismee.nl

De eerste twee weken Indonesië

Hé hallo!

Hier dan een berichtje uit Indonesië. Aangekomen in Jakarta ben ik met een taxi naar me hostel/hotel gebracht. Daar bleek dat de boeking die ik de avond ervoor gedaan had niet goed was aangekomen dus ik kon maar voor één nacht blijven. Gelukkig was het een aardige eigenaar en hij heeft een ander hotel voor me geboekt en een taxi voor me gebeld de volgende dag.

Gelukkig kon ik dus wel één nacht blijven, ik moest een half uurtje wachten tot me kamer klaar was en ben toen even naar bed gegaan voor drie uurtjes. 's Middags naar een gigantisch winkelcentrum geweest, waar ze honderden winkels hadden, auto's verkochten, een gamehal hadden en zelfs een schaatsbaan.
In het hostel had ik vier Nederlandse jongens leren kennen met wie ik een biertje heb gedronken 's avonds en ben 's nachts met hun naar een cafe gegaan waar we de wedstrijd Nederland-Argentinie gekeken hebben om 3 uur in de nacht.
Allemaal Indonesiërs in het oranje, die nog fanatieker waren dan de meest fanatieke voetbalfans die ik in Nederland een wedstrijd heb zien kijken..

De volgende dag naar een ander hotel gegaan en daar een relaxte dag gehad en mijn reis een beetje heb uitgestippeld. Heb toen ook een treinticket geboekt voor de volgende dag naar Bandung.
In Bandung wilde ik naar de Kawah Putih, maar het was bijna 50 euro om een auto met chauffer te huren (ze hadden geen georganiseerde tours). Ik wilde even afwachten of er anderen waren die met mij de kosten wilden delen dus ben de middag dat ik aangekomen was wat door de stad gaan lopen en de volgende dag wat toeristische attracties bezocht. Die avond kwam er een meisje uit India aan in het hostel en die vertelde me dat ze een collega had die in Bandung woonde en dat ze samen met hem en een vriend van hem naar de Kawah Putih gingen. Heel brutaal heb ik gevraagd of ik misschien mee mocht. Dit was geen probleem en ik heb een hele gezellige dag gehad met hun voor niet eens 2 euro (benzine- en parkeerkosten en de entree).

Daarna ben ik naar Pangandaran gegaan. Hier schijnen ze apen op het strand te hebben dus deze wilde ik gaan spotten. Was niet gelukt, had alleen twee herten gezien. Toen hoorde ik dat je hiervoor naar het National Park moest gaan maar dat de regering de entree belachelijk duur heeft gemaakt, dus dit heb ik maar overgeslagen.
Wel heb ik een tour gemaakt naar de Green Canyon en de Green Valley. Was mooi om te zien maar stelde niet heel veel voor. Wat ik wel erg leuk vond aan deze tour was dat alles met de scooter gedaan werd. Over niet-geasfalteerde wegen, door het bos en door modderpaden heen!

Van Pangandaran ben ik naar Yogyakarta gegaan. In Yogya heb ik wat toeristische attracties in de stad bezocht en ben ik met een tour naar twee grote tempels geweest (Prambanan en Borobodur). Best indrukwekkend om te zien en knap hoe het gebouwd is.

Van Yogya ben ik naar Malang gegaan. Toen ik een tour ging boeken kwam ik in contact met een Nederlands meisje. Zei woont nu voor haar studie vijf maanden in Malang. Ben met haar wezen lunchen en de volgende dag uit eten geweest. Was gezellig en ook fijn om nog wat tips te krijgen.
Vanuit Malang ben ik naar Mt. Bromo gegaan. Eerst waren we nog ergens zonsopgang kijken maar dit heb ik nou al vaak genoeg gezien dus vond ik niet echt indrukwekkend. Mt. Bromo is een actieve vulkaan die behoorliijk rookt en stinkt. Het was wel erg mooi om te zien, ook vanaf verschillende uitkijkpunten waar je alle rook om de vulkaan heen goed kon zien.

Hierna ben ik naar Kalibaru gegaan. Hier heb ik verschillende plantages gezien en de omgeving zag er heel mooi uit! Ze hebben geen goedkope accomodaties daar dus heb ik mijn backpack leventje voor twee nachten ingeruild voor een luxe resort! Was wel even lekker om weer wat luxe te hebben.

Vanmorgen ben ik met de trein naar Banyuwangi gegaan. Ik twijfelde om naar de Kawah Ijen te gaan, maar op het treinstation aangekomen ben ik naar een 'tourist office' gegaan en heb het toch geboekt.
Omdat de tour vannacht begint heb ik me geboekte hotel geannuleerd, vind het zonde om een nacht te betalen als ik er niet eens slaap. Ik zit nu dus thuis bij de man waar ik de tour geboekt heb, wachten tot ik wordt opgehaald.

Morgen ga ik naar Bali waar ik dan nog twaalf dagen wat rond ga reizen, maar waarschijnlijk vooral ga relaxen voordat ik naar Maleisië ga.
Oja... ik heb nog geen idee wat te doen in Maleisië, dus als je tips hebt hoor ik ze graag!

Foto's komen nog online, me internet is nu niet zo goed!

Reacties

Reacties

mirjam

Klinkt weer helemaal leuk Ashley. Geniet er maar lekker van en hou ons op de hoogte xxx

je vadertje

leuk verslag, genieten meid XX

Yvonne

Super om weer je verhalen te lezen. Dikke kus????????????

Fleur

Leuk verslag Ashley, om jaloers van te worden! Geniet ervan, ik blijf je volgen :)

Lianne

Hoi Ashley, leuk om je te lezen! Je zit nu inmiddels op Bali heb ik gehoord. Ben je al bij ubud geweest? kuta schijnt ook leuk te zijn, wel druk. In maleisie, KL is Chinatown erg leuk en de Jalan petaling market! Met de hoponhopoff-bus zie je veel in korte tijd en uitstappen waar je wil. Onder de petronas tower is een gigantisch winkelcentrum. Als je de petronas tower in wil, moet je vroeg zijn, want er mogen per dag maar 1900 mensen naar boven. Er is ook een park om te relaxen en even uit het stadsverkeer te zijn. De Cameron Highlands is een mooi gebied waar je bij Boh tea plantation het proces kan zien van de thee.....
Vanuit KL zijn wij naar Taman Negara gegaan. Dat is een national Park. Per 'long'boot ga je de jungle in.
Als het je lukt is turtle Iland een aanrader. Moet je wel naar Sandakan, Borneo vliegen. Wil je daarvan meer weten, dan hoor ik het wel. Aansluitend is Sukau een aanrader.. Maar ik weet helemaal niet wat je plannen zijn. Ben benieuwd waar je nu zit. VEEL PLEZIER en geniet van de mensen om je heen. Xx Lianne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active